Monday, May 16, 2005

Sebuah Catatan Rindu

...

Aku tahu
Di saat aku mengejarmu dulu

Berlari-lari
Dalam gerimis pagi

Aku pernah berjanji
Aku menyatakan sumpah dari hati
Di bawah redup warna-warna pelangi

Bahawa aku sanggup melintasi lautan api
Sanggup mendaki puncak tertinggi
Sanggup membelah dada ini
Demi sang Puteri
Yang hadir dalam setiap mimpi-mimpi

Kini
Tatkala engkau berada di sisi
Dalam erat genggaman jari jemari
Dan anak-anak kita permata hati
Sudah pandai membaca ABC

Aku tahu
Aku jarang mengucapkan kata-kata rindu
Aku jarang menyatakan 'I Love U'
Aku terlalu jarang membelai dirimu
Dengan ucapan-ucapan syahdu

Dan kau menuntut janji-janji itu

Aku mahu kau tahu, pasti
Aku masih sanggup merentas lautan api
Mendaki kemuncak tertinggi
masih sanggup membelah dada ini
Demi dirimu Permaisuri hati

Cuma...
Boleh tunggu tak petang nanti?
Abang ada banyak kerja lagi ni...

~PO

13 Comments:

Blogger SC said...

aduh manis...manis sekali

10:44 PM  
Blogger arisa said...

tepuk..tepuk..sila berikan tepukan utk bro.Po

11:36 PM  
Blogger MA said...

tgh PMS kot ? :-)

12:24 AM  
Blogger napaloh said...

Syahdunya...cair hati ....

1:09 AM  
Blogger d'arkampo said...

heh heh..

SC, manis hapanya.Dia kata asyik dia je sms.

Arisa, MA,
Mungkin laaa...

1:15 AM  
Blogger d'arkampo said...

Napaloh,

Syahdu? Tunggu petang lah.

1:16 AM  
Blogger lady_bugs said...

PERFECTO!!!!

err.. en po, permaisuri tu baca tak this puisi...

12:48 AM  
Blogger shidah said...

ye la ...abangnya sibuk tulis puisi....

1:57 AM  
Blogger d'arkampo said...

Lady_bugs...

nope..she didn't.

Syidah...
nanti la petang-petang..teduh sikit.Api pun tak panas sangat.

he he

3:13 AM  
Blogger Jane Johan said...

Po!

Beaauuuuuuutiful piece !!!

7:33 AM  
Blogger daun said...

Ada ke nak kene tunggu sampai petang..

Kalau bro Po sms rindu sayang la la tu jugak.. tak la banyak renyahnya.. :P

-daun

8:57 PM  
Blogger shay said...

hehe awesome...love the puisi a lot...part yg best yg last tuh..hahaha kuatnya aku gelak dlm opis nie..haha

i concur with honeytar..beautiful masterpiece!

12:37 AM  
Blogger elisataufik said...

eh he he..
kasilah appetizer dulu.. nanti petang baru main course..

9:15 PM  

Post a Comment

<< Home