Sunday, September 02, 2007

Dalam Alunan Lenanya...

...

seorang perempuan
yang sedang nyenyak tidur
di sebelahku

terurai rambut
di bantal empuk
dalam lena
mengiring manja
bersama alunan nafasnya

seorang perempuan
yang sedang nyenyak tidur
di sebelahku

berselimut gebar ke dada
sejuk pendingin hawa
cadar yang penuh renda
terpejam rapat matanya
impikan bahagia

seorang perempuan
yang sedang nyenyak tidur
di sebelahku

Manis wajahnya
halus kulitnya
buatkan aku terleka
menatap seraut cahaya
mendamaikan jiwa
kemuncak kasih dan cinta

seorang perempuan
yang sedang nyenyak tidur
di sebelahku

aku seka rambutnya
yang terlerai di kelopak mata
aku usap bahunya
dalam getar sentuhan mesra
aku kucup keningnya
agar dia terjaga
dari lena yang lama

betapa aku
seboleh yang mahu
biarkan dia terus beradu

aku bisikkan di telinga
seorang perempuan
yang sedang nyenyak tidur
di sebelahku

sayangku....
sudah masuk waktu

janji kita
pada Yang Satu.

~Po.

2 Comments:

Blogger Nazrah Leopolis said...

bestnyaaaaaaa

8:32 AM  
Blogger Jay D said...

nice....so nice...

5:33 PM  

Post a Comment

<< Home