Tuesday, January 08, 2008

Kejutkan aku bila tiba waktu itu.

...

Kejutkan aku
Jika aku terlena lagi
Kala mimpi mengundang pasti
Sentuhan hati nurani
Tunas kasih yang bersemi

Kejutkan aku
Kala aku sedang berteleku
Memikirkan hidup yang tak pernah cukup waktu
Kerana hakikat kesempurnaan itu
Dirimu pelengkap pada setiap ruang dan liku

Kejutkan aku
Kalau aku masih bermimpi
Tentang suara-suara hati
Di ruang-ruang yang sepi
Alunan kehidupan yang tidak pasti
Kaulah kehidupan aku, di sini

Kejutkan aku
Bila hujan mulai berhenti

Kejutkan aku
Aku mahu merasai sinar pagi
Menjamah cahaya abadi
Merasai dingin hembusan nafasmu lagi
Bagaikan bayu membelai hati

Aku pilih dirimu, pasti
Bila takdir kita bersama nanti

Jalur-jalur pelangi hilang seri
Tanpa dirimu di sisi
Gerimis pecah dijaring mentari
Sekilas rasa kasih yang bersemi

Dikau sentiasa berdiri di sisi
Kala hujan mencurah ke bumi
Kala terik pancaran mentari
Tidak berganjak, walau seinci

Kejutkan aku bila tiba waktu

Aku mahu melihat senyumanmu
Aku menanti hadirmu
Dalam mimpi
Dalam sedar meronai
Hakikat realiti

Kejutkan aku bila tiba waktu itu

Sebelum aku tak mampu terjaga lagi

~Po.

1 Comments:

Blogger OP Zaharin said...

bangun! bangun!

1:18 AM  

Post a Comment

<< Home