Sunday, April 24, 2005

Alamak, brader!

atas kerusi batu
kita berlonggok tunggu drebar bas
memang enjin bas dah lama hidup
tapi abang rashid kat kafe, tengah makan
bawah pokok ni kan redup
takkan nak duduk dalam bas
panas...

budak mara, petronas, swasta
semua ada cerita sendiri, gaya masing-masing
bila dah habis kelas
kena kejar jadual bas
kalau tak... terlepas
kena balik rumah sendiri
naik kereta prebet sapu
lepas ke jalan besar
ada lah lebih kurang setengah batu



dalam ramai-ramai menunggu
atas kerusi batu, bawah pokok tu
muncul Faizal
pelajar swasta
lagaknya macam keturunan dewa-dewa
nak berkawan pilih bulu


Dia kacak
di kampus ni, dia macam besi berani
awek mana yang tak paling bila dia lalu

ramos dia setengah kilo
kilat basah rambut dia macam baru lepas mandi
penangan gel rambut terkini

kagum aku padanya
dengan pakaian branded
tak sikit kengkawan yang rimas nak dekat
ye lah, tak sama standard

mendekat dia pada Putat
budak MARA murtad
dengan budak swasta lagi banyak dia melekat
kita -kita ni, pada dia bahan menyakat

mendekat dia pada Putat
sambil menyapa..
“err... rokok sebatang, brader??”

alamak...
kekaguman aku padanya
hilang dengan tiba-tiba !!

2 Comments:

Blogger SC said...

cerita ceriti tak kering gusi. syabas!

9:49 AM  
Blogger Lollies said...

ha ha harap aje hensem

7:24 AM  

Post a Comment

<< Home